3 ideeën om van een bedrukte koffiemok een origineel relatiegeschenk te makenEen relatiegeschenk is, zoals al wel uit de naam kan worden opgemaakt, een geschenk dat je aan iemand weggeeft om de relatie met diegene te versterken. Relatiegeschenken worden vooral door bedrijven weggegeven om zo de relatie met het eigen personeel, (toekomstige) klanten en zakenpartners zoals leveranciers op een positieve manier te kunnen beïnvloeden. Bedrukte koffiemokken van het bedrijf is hier een mooi, maar inmiddels toch ook wel een beetje afgezaagd voorbeeld van. In deze blog willen we daarom graag drie ideeën met jou delen om van een bedrukte koffiemok een origineel relatiegeschenk te maken. Lees snel verder!
Kernwaarden waar je als bedrijf voor staatDoor de kernwaarden waar je als bedrijf voor staat op een koffiemok te laten drukken, zien de ontvangers van jouw relatiegeschenk in één oogopslag wat ze van jouw bedrijf kunnen verwachten. Kernwaarden zijn eigenlijk niets meer of minder dan de belangrijkste waarden binnen jouw bedrijf die de heersende bedrijfscultuur omschrijven. Het gaat hierbij om de eigenschappen of drijfveren waarin jouw bedrijf uitblinkt. Voorbeelden van kernwaarden zijn: doelgericht, betrokken, nuchter, creatief, vernieuwend, et cetera.
Doelstellingen die binnen een x aantal jaar wilt behalenNaast kernwaarden kun je natuurlijk ook de doelstellingen van jouw bedrijf die je binnen een x aantal jaar wilt behalen op een koffiemok laten afdrukken. Hiermee speel je open kaart naar jouw relaties toe en kunnen zij een beter beeld vormen van jouw bedrijf. Doelstellingen die vaak een positieve indruk geven gaan over duurzaamheid, het klimaat, dierenwelzijn, maatschappelijk verantwoord ondernemen (MVO) en andere thema’s die hierop aansluiten.
Een slogan die leidt tot directe merkherkenningWanneer we “I’m lovin’ it” zeggen weten de meeste mensen binnen enkele seconden over welk bedrijf we het hebben. De McDonald’s natuurlijk. En zo zijn er nog tal van bedrijven die een hele sterke slogan hebben. Een dergelijke slogan leidt vaak tot directe merkherkenning. Mensen horen de slogan en denken meteen aan het bedrijf dat erachter zit. Heeft jouw bedrijf ook zo’n sterke slogan die iedereen meteen herkent? Laat deze dan afdrukken op een koffiemok die je vervolgens als relatiegeschenk kunt weggeven.
|
https://www.loopper.com/ |