Een specialist die met een grote hoeveelheid advertentiemateriaal in Facebook Ads werkt, weet heel goed hoe moeilijk het is om alle campagnes bij te houden en te veel geld uit te geven aan ineffectieve advertenties. Dit geldt vooral in de huidige situatie, wanneer elke roebel van het advertentiebudget op de rekening staat. Hoe automatische regels werken Wanneer u een automatische regel instelt, stelt u het criterium in dat de regel activeert en kiest u de actie die moet worden ondernomen als een campagne, advertentiegroep of afzonderlijke advertentie aan dat criterium voldoet. Wat u kunt doen met regels:
Het voorkomen van burn-out bij het publiek Door uw Facebook Ads-campagnes op te zetten, kunt u niet beperken hoe vaak uw advertentie wordt weergegeven per gebruiker, zoals u wel kunt met andere advertentiesystemen zoals Google Ads. Maar we weten dat als Facebook-advertenties te vaak aan de doelgroep worden getoond, de kosten voor het voltooien van de gerichte actie toenemen. Met behulp van automatische regels kunt u advertenties uitschakelen die al een aantal keer aan de gebruiker zijn getoond. Laten we eens kijken hoe dit kan worden gedaan. 1) Ga naar Advertentiebeheer en markeer de campagnes waarvoor we de frequentie van vertoningen voor de gebruiker willen beperken. Selecteer “Regels – Nieuwe regel maken” in het menu. 2) Geef in het geopende venster aan dat we de regel willen toepassen op alle actieve advertenties in campagnes. 3) Selecteer in de voorwaarden “Frequentie” en geef aan dat we bij een frequentie van meer dan drie advertenties willen uitschakelen. 4) Stel een naam in voor de regel en klik op maken. Voila, dit is hoe we de frequentie van advertentievertoningen voor gebruikers beheersen en de kosten optimaliseren. Beheersing van de conversiekosten Om tijdig te reageren op wijzigingen in de kosten van een conversie, kunt u instellen dat u een notificatie verzendt wanneer de toelaatbare kosten zijn bereikt of verhoogd. De aanvaardbare kosten zijn afhankelijk van uw KPI’s. Deze regel werkt alleen voor campagnes met een conversiedoel. 1) Selecteer de campagnes die we nodig hebben om te beheren. Klik op “Regels – Nieuwe regel maken”. 2) Selecteer in de instellingen voor “Acties” dat we alleen meldingen willen ontvangen. 3) In de voorwaarden geven we aan dat we op de hoogte willen worden gesteld als de prijs voor het resultaat hoger is dan bijvoorbeeld $ 2. 4) Stel de naam in en klik op “Aanmaken”. Merk op dat Facebook automatisch de voorwaarde “Lifetime Impressions> 8000” toevoegt. Door deze beperking kan het systeem statistisch betrouwbare conclusies trekken. Een weergaveschema instellen Geplande advertenties zijn alleen beschikbaar voor lopende budgetten, maar er kunnen regels worden gebruikt om een planning in te stellen voor campagnes met een dagbudgetlimiet. 1) Selecteer de campagnes die we nodig hebben om te beheren. Klik op “Regels – Nieuwe regel maken”. 2) Geef in de “Acties” -instellingen “Inclusief campagne” aan. 3) Selecteer “Huidige tijd”>, bijvoorbeeld de datum van gisteren. Deze voorwaarde maakt de regel verplicht. 4) Vervolgens stellen we ons eigen schema op voor het uitvoeren van de regels. 5) Stel een naam in voor de regel en klik op “Aanmaken”. 6) We hebben een schema gemaakt volgens welke de campagne zou moeten werken. Nu moet u een regel maken voor wanneer deze moet worden uitgeschakeld. We herhalen punten van 1 tot 4, alleen in de “Acties” -instellingen selecteren we “Campagne uitschakelen”. Hoe u kunt controleren of een regel correct werkt Nadat u de regel heeft opgeslagen, kunt u ervoor zorgen dat er geen fouten zijn opgetreden tijdens het maken en dat de regel zal werken zoals u verwacht. 1) Open hiervoor het bovenste menu in Facebook-advertenties en selecteer “Automatische regels”. 2) Op de pagina ziet u een lijst met regels die in uw account zijn gemaakt. Selecteer Acties – Voorbeeld, tegenover de regel die u wilt controleren. 3) Als alles correct is geconfigureerd, ziet u voor welke campagnes de regel werkt en met welke voorwaarden. Een paar woorden tot slot In dit artikel heb ik alleen de meest voorkomende gebruiksscenario’s voor Facebook-advertentieregels opgesomd. In de instellingen kunt u alle voorwaarden kiezen voor het activeren van de regel, het hangt allemaal af van de taken die u wilt oplossen. U kunt bijvoorbeeld:
U kunt ook meerdere voorwaarden toevoegen en deze kruisen. Maar het belangrijkste hier is om het niet te overdrijven, want hoe meer omstandigheden, hoe groter de kans dat ze met elkaar in conflict komen.
Neem contact met ons op en we bespreken verschillende mogelijkheden. E-mail: info@webdevelopmentapp.com BE: +32 499 41 46 24 Franklin Rooseveltplaats 12, 2060 Antwerpen, Belgie |
https://webdevelopmentapp.com/nl/development.html |