Behaal maximaal resultaat met pre workout shakes

Tijdens het trainen wil je het maximale uit jezelf halen. Het geeft een goed gevoel om fit en zelfverzekerd de sportschool te verlaten. Of misschien sta je wel voor een flinke uitdaging in de boksring. Hoe dan ook helpen pre workout shakes je om maximale prestaties te behalen. Waar moet je op letten bij het gebruik van deze shakes?

Supplementen voor de training

Zoals de naam al doet vermoeden, gebruik je pre work out supplementen voor de training. Deze bestaan onder andere uit koolhydraten, aminozuren, creatine en cafeïne. Het zijn flinke energieboosters die je ook met elkaar kunt combineren in de vorm van een shake. Deze dien je vlak voor het trainen in te nemen. Je zult meteen merken dat je concentratie en uithoudingsvermogen flink toeneemt.

Niet geschikt bij een afslankprogramma

Pre workout shakes zijn zeer geschikt om meer spiermassa mee te creëeren. Je kunt er namelijk urenlang door trainen zonder vermoeid te raken. Wel bevatten de shakes zeer veel suikers. Zodoende kun je het beter niet gebruiken wanneer je een afslankprogramma valt. Ook is het niet verstandig om voor de training veel koffie te drinken. Door de shake krijg je namelijk al een grote hoeveelheid cafeïne binnen.

Post workout shake

Sommige sporters gebruiken na het trainen een post workout shake. Dit middel is erg effectief, omdat het je lichaam helpt te herstellen na de fysieke inspanning. De shake bevat koolhydraten en aminozuren die onder andere je spiermassa beïnvloeden. Daardoor heb je na afloop bijvoorbeeld veel minder spierpijn.